Ο Πολίτης: εφημερίδα των Κωνσταντινουπολιτών…

Ο τίτλος της εφημερίδας

Ο τίτλος της εφημερίδας

Τα στοιχεία της ταυτότητας του 'ΠΟΛΙΤΗ'

Τα στοιχεία της ταυτότητας του 'ΠΟΛΙΤΗ'

Ενας φίλος του μπλογκ μου σύστησε την ψηφιακή (σε .pdf) έκδοση της εφημερίδας «Ο Πολίτης», που απηχεί τις απόψεις της  Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών και προβάλλει τις δραστηριότητες των Συλλόγων που ανήκουν σε αυτήν καθώς και όλα τα ομογενειακά νές. Η εφημερίδα εκδίδεται από τις Εκδόσεις Τσουκάτου και , όπως μας πληροφορεί η εκδότρια Πηνελόπη Τσουκάτου στο εισαγωγικό της σημείωμα:

 

 

«Η Εφημερίδα «ο Πολίτης» εκδόθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1967. Αφορμή για την έκδοσή της ήταν τα προβλήματα των Ελλήνων υπηκόων που απελάθηκαν το 1964 από την Τουρκία. Οι απελαθέντες, σε συνεδρίαση του σωματείου τους, σκέφτηκαν ότι η έκδοση ενός εντύπου με πληροφορίες, που συγχρόνως θα αποτελούσε και μια μορφή επικοινωνίας, τους ήταν απαραίτητο. Κατόπιν πολλών συζητήσεων ο Αθηνόδωρος Τσουκάτος, πρόεδρος τότε του σωματείου, θεώρησε προτιμότερο το έντυπο να εκδοθεί από ιδιώτη. Ήρθε σε επαφή με τους Μάρκο Καλούμενο και Μιχάλη Παλαιοκώστα, μέλη και οι δύο του Σωματείου Ελλήνων Υπηκόων Απελάθεντων εκ Τουρκίας, όπως είναι και ο πλήρης τίτλος του. Τελικά «ο Πολίτης» κυκλοφόρησε με ιδρυτές και εκδότες τους Αθηνόδωρο Τσουκάτο, Μάρκο Καλούμενο, Θεμιστοκλή Χατζηδημητρίου και συμπαραστάτες τους Δημήτρη Καλούμενο, Μιχάλη Παλαιοκώστα και πολλούς συνεργάτες … Είναι υπέρ της χάραξης εθνικής πολιτικής στα εξωτερικά θέματα κυρίως όμως προς την Τουρκία. Και πιστεύει ότι στη χάραξη της πολιτικής αυτής μπορούν και πρέπει να συμπράξουν και οι Κωνσταντινουπολίτες, αφού γνωρίζουν καλύτερα τα μειονοτικά ως παθόντες. Υποστηρίζει ότι πρέπει να προσπαθήσουμε για συνθήκες ηρεμίας και πολιτισμού για τους εναπομείναντες ομογενείς, για τις εκεί κτήσεις και ιδιοκτησίες, αφού θέση του είναι ότι «δεν δικαιούσαι να ξεπουλάς – από αδιαφορία – παρακαταθήκες και κληρονομιές». Είναι υπέρ του διαλόγου με την Τουρκία, αλλά με την προϋπόθεση ότι στις συνομιλίες αυτές η ελληνική πλευρά θα είναι μελετημένη, οργανωμένη και πολύ καλά προετοιμασμένη. Και για την προετοιμασία αυτή θεωρεί ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν άτομα με μακρά και δοκιμασμένη θητεία στα μειονοτικά».-

ΕΔΩ μπορείς να διαβάζεις σε αρχείο .pdf την εφημερίδα καθώς και να βρεις παλιότερα φύλλα από το αρχείο.

~ από Ταξιδιώτης στο 23 Αυγούστου, 2009.

5 Σχόλια to “Ο Πολίτης: εφημερίδα των Κωνσταντινουπολιτών…”

  1. Οι γονείς μου και εγώ είμαστε μια απο τις οικογένειες απελαθέντων του 1966. Ημουν 13 χρονών όταν μετακομίσαμε στην Αθήνα όπου κατοικίσαμε για 4 χρόνια μέχρι το 1970. Φύγαμε και εγκατασταθήκαμε στην Αμερική όπου ζούμε μέχρι σήμερα. Στην Πόλη αποφοίτησα απο το δημοτικό σχολείο των 12 Αποστόλων στο Ferikoy. ‘Εκτοτε έχασα επαφή με όλους τους φίλους και συμμαθητές μου. Πολύ θα ήθελα να επικοινωνήσω με τα πρόσωπα, τα τόσο συμαντικά των παιδικών μου χρόνων, αλλά δεν θυμάμε τα ονόματα τους. Που μπορώ να βρώ φωτογραφείες και ονόματα μαθητών εκείνης της εποχής? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    • καλημέρα και καλή χρονιά. εγώ δε μένω στην Πόλη, θα ήταν καλό να επικοινωνήσετε είτε με τον κο Αλέξανδρο Μασσαβέτα που μένει εκεί και είναι δημοσιογράφος είτε με τον κο Λάκη Βίγκα που ασχολείται μετά της Ομογένειας.

    • Καλημέρα σας από Αυστραλία , αν θέλετε γράψτε μου,biτα χρόνια που περιγράφεται είμαι και εγώ μαθητής στις 12 Αποστόλους

  2. Η οικογένια μου είναι από την Πόλη, Ο πατέρας μου, Αλέκος έφυγε το 1922, μια αδελφή του,Αιμιλία αργότερα, ο Φαίδων δούλευε στην Απογευματινή μέχρι τον θάνατον του το 74 και η Ελευθερία έφυγε στην Αθήνα το 76, Είχα ξαδέλφια στην Αθήνα. Αν κάποιος τους θυμάτε από την Πόλη η την Αθήνα, παρακαλώ να με ενημερώσει. Συντηρώ τον οικογενειακό τάφο στο Σισλί όταν πηγαίνω, κάθε χρόνο, στην Πόλη και θα ήθελα να μάθω τι έγινε η υπόλοιπη σκορπισμένη οικογένεια, Αν κάποιος τους έχει συναντήσει κάπου ;

  3. Είμαι ο Βύρωνας Σιμωνίδης Κων/πολίτης από τα Ταταύλα. Με τον αδελφό μου Αναστάσιο (Τάσο) Συμεωνίδη προσπαθούμε αρκετό διάστημα να βρούμε σημείο επαφής με τον φίλο μας Σίμο Ζάμπογλου. Μπορείτε να μας βοηθήσετε;;

Σχολιάστε