Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη…

Το σήμα της διοργάνωσης...

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα το site μίας έκθεσης με διάφορους εικαστικούς, που θα λάβει χώρα στην Πόλη, στα πλαίσια της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας», στο διάστημα τέλη Αυγούστου έως τέλη Σεπτεμβρίου.

Η έκθεση ονομάζεται «Ιχνηλατώντας την Κων-πολη» («Tracing Istanbul»), αλλά δεν βρήκα άλλες πληροφορίες στο δικτυακό της τόπο πλην φωτογραφιών και του αφιερώματος στο περιοδικό της «Ολυμπιακής», που είναι και χορηγός.

Γενικά, παρατήρησα μια προχειρότητα στη σελίδα της διοργάνωσης. Πχ στην αναφορά των συντελεστών ή όσων βοήθησαν, αναφέρεται ο διευθυντής του Μουσείου Σαπαντζί ως «κύριος δόκτωρ…«,  ενώ είναι γνωστό ότι η προσφώνηση και ο τίτλος «Δρ» δε συνοδεύεται από τίποτε άλλο. Τον εκκλησιαστικό όρο «πανοσιολογιότατος«, ενώ τον αφήνουν αμετάφραστο στα αγγλικά, τον κλίνουν σε αιτιατική πτώση («panosiologiotato»)!  Το ίδιο κάνουν και στο Ζωγράφειο, που το αναφέρουν στα αγγλικά και με γενική πτώση: «of the School Zografeiou» αντί του ορθότερου «of the Zografyon School«…

Δεν ξέρω, αλλά μήπως τέτοιες διοργανώσεις θα έπρεπε να προμοτάρονται καλύτερα για να μην χαρακτηρισθούν «άρπα-κόλλα»?

~ από Ταξιδιώτης στο Ιουλίου 20, 2010.

19 Σχόλια to “Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη…”

  1. Κρίμα, η πρώτη εντύπωση όντως δείχνει διοργάνωση “άρπα-κόλλα”, ελπίζουμε όχι και “αρπαχτή”.
    Διπλό κρίμα γιατί αναφέρονται (ως κράχτες;) ονόματα ανθρώπων που πραγματικά «πονάνε και ματώνουν» για την Πόλη και τη ρωμιοσύνη.
    Ο επιμελητής των τίτλων του ντοκιμαντέρ δεν ήταν μάλλον ο κατάλληλος για να διαχειρισθεί το αντικείμενο. Οι τίτλοι στα Ελληνικά και τυπικά δεν είναι σωστοί, αλλά κάποιοι από αυτούς, για όσους γνωρίζουν πρόσωπα, ούτε και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
    Στο αγγλικό κείμενο φαίνεται ότι δούλεψε μόνο η αυτόματη μετάφραση (systran), έτσι οι ακατάληπτοι και δύσκολοι, για τον επιμελητή εκκλησιαστικοί τίτλοι μεταφέρθηκαν με τον τρόπο που είδαμε.
    Το ωραίο, που θα μπορούσε να αποφευχθεί εύκολα αν υπήρχε στοιχειώδης προσοχή, είναι ότι το όνομα της Διευθύντριας Παραγωγής Ελευθερίας Δικαιάκου στο αγγλικό κείμενο γίνεται Freedom Dikaiakou ενώ στο τούρκικο εξαφανίζεται.

  2. Πάλι βρήκες να γκρινιάξεις? Εμ πώς θα μάθεις σωστά αγγλικά από αυτόματο διαδικτυακό μεταφραστή, MrDr panosiologiotato;
    Mono trekse min tin xaseis…

  3. Έλα εντάξει…χτες τουλάχιστον η Μπίστικα στην Καθημερινή έδωσε την εικόνα αλλιώς, τόσο που πείστηκα να πάω να την δω αυτήν την έκθεση τον Οκτώβρη, όταν θα έρθει εδώ Αθήνα…

  4. Πράγματι, φαίνεται ότι θα είναι κάτι καλό, ανεξάρτητα από την τσαπατσουλιά της ιντερνετικής παρουσίασης του εγχειρήματος.

    Όπως με πληροφόρησε πριν λίγες ημέρες φίλος, διακεκριμένος Θεσσαλονικιός Photojournalist, σχεδιάζει να είναι στα εγκαίνια της έκθεσης στην Πόλη.

  5. Ρε παιδιά,

    λίγη ηρεμία…

    Αυτή η έκθεση είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα κατά τη γνώμη μου. Μιλάμε για 100 Έλληνες καλλιτέχνες που εκθέτουν στην Κωνσταντινούπολη! Εξάλλου η έκθεση σε ένα μήνα θα γίνει και οι άνθρωποι γράφουν ότι είναι σε εξέλιξη η ιστοσελίδα, ας τους δώσουμε λίγο λάσκο και να τους υποστηρίξουμε αντί να τους κατακρίνουμε. Και η Θεολογική Σχολή της Χάλκης ανοίγει μετά από τόσο καιρό. Και μόνο για αυτό εγώ θα πήγαινα στην Κωνσταντινούπολη και λυπάμαι που δεν θα μπορέσω αλλά και μόνο από περιέργεια θα πάω σίγουρα στην Τεχνόπολη. Επίσης αν προσέξατε το άρθρο της Μπίστικα γράφει ότι δεν έχουν σχεδόν καθόλου οικονομική υποστήριξη οπότε από μόνο του είναι άθλος που έφτιαξαν καν ιστοσελίδα η οποία, αν εξαιρέσουμε κάποια μικρά λάθη με τις προφωνήσεις (και τί έγινε;) αν είδατε είναι πολύ καλά δομημένη και σε τρεις γλώσσες.

  6. γιατι όταν γίνεται μια καλή προσπάθεια σε αυτήν την χώρα ,στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε ,αρχίζει πάντα η κατάκριση??
    γιατί δεν μαθαίνουμε να λέμε και κανένα μπράβο?? δεν βλάπτει ,αγαπητέ μου..
    ωραια ,υπάρχουν λαθάκια ,αλλά να μην χάνουμε το δάσος.
    θα ήθελα να πω ,ως εικαστικός κ παίρνοντας μέρος σε αυτήν την έκθεση και καταγόμενη από την Πόλη ,οτι για όλους εμάς που παίρνουμε μέρος ως εικαστικοί ή διοργανωτές ,είναι πολύ μεγάλη μας τιμή κ μόνο το γεγονός ότι εγκαινιάζεται από τον ίδιο τον πατριάρχη . Οι δουλειές των καλλιτεχνών είναι εξαιρετικές και η κ.Κρητικού που επιμελείται την έκθεση πολύ έμπειρη επιμελήτρια.
    γι αυτό ,μη φοβού…

  7. Φρεσκότατη αναφορά και εδώ:

    http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231054347

  8. Επίσης στα «Νέα»:
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4587742
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4587768

  9. psefto ixnilati pou mas to pezis ke ekserevnitis tis istanbul….an den saresi i ekdilosi apla min tin anaferis den xriazomaste tous xaraktiris mous sou tipou arpa kola..ke oute se parakalese kanis na tin anevasis edo…k oute se zitisame na vris ta lathi giafto na ise pio eksipnos tin epomeni fora

  10. Νομίζω έχει πλέον καλο-προβληθεί πριν καν ξεκινήσει:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=34&artId=348586&dt=14/08/2010

    Μένει και νεοτέρα ετέρα προβολή με τα εγκαίνια!

  11. Επειδή ασχολήθηκα και γω με το θέμα, μετά το σχόλιο του Αχμέτ οφείλω να επισημάνω ότι:
    1. Εδώ και μέρες δεν λειτουργεί το site της εκδήλωσης. Προφανώς οι συντελεστές είδαν τι καρναβάλι είχαν δημιουργήσει και το απέσυραν για λίφτινγκ.
    2. Δεν κατάλαβα τι εννοεί με το «να είσαι πιο έξυπνος άλλη φορά». Σημαίνει μήπως μη μιλάς γιατί θα φας το κεφάλι σου. Τι γίνεται; Μαφία την οργανώνει την έκθεση; Μακάρι να αστειεύεται. Μπορεί όποιος θέλει να καπηλεύεται την Πόλη και το Πατριαρχείο, θέματα που «πουλάνε», και να μη δέχεται κριτική;
    3. Προσωπικά τουλάχιστον, κινήθηκα καλόπιστα και έγραψα καλά λόγια όταν είδα ότι συμμετέχουν καλοί και αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες, παρά τα κωμικοτραγικά που γραφόταν στο site τους. Έχω μάλιστα αποφασίσει να επισκεφθώ την έκθεση αν όλα πάνε καλά και ελπίζω να είμαι στα εγκαίνια.
    4. Οι τελευταίες πληροφορίες μου όμως λένε ότι όλη η ιστορία είναι όντως άρπα κόλα (όσο και αν αυτό δεν αρέσει σε κάποιους). Βασικός στόχος να σπρωχθεί το ντοκιμαντέρ (το οποίο ελπίζουμε να είναι πραγματικά καλό).
    5. Μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι την εργολαβία έχει αναλάβει το συγκρότημα Λαμπράκη (εφημερίδες και in.gr) με βαρύγδουπους και μεγαλοϊδεατικούς τίτλους όπως “Έλληνες εικαστικοί ανοίγουν (sic) τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης”, “Η Τέχνη ανοίγει τη Χάλκη”, “Σπάνε 30 χρόνια σιωπής”, “Η γυναίκα που «άνοιξε» τη Χάλκη” κ.α. Εμένα τα αυτά δεν μου φαίνονται και τόσο ωραία.
    6. Όσο για το «ψευτοϊχνηλάτης», άλλοι διατείνονται ότι ιχνηλατούν την Πόλη (με τον τίτλο της έκθεσης) και όχι ο ταξιδιώτης.
    7. Δυστυχώς η Πόλη και το πατριαρχείο συνεχίζουν να είναι για κάποιους αντικείμενα εκμετάλλευσης ή τουλάχιστον να παρατηρούνται υπερβολές και αμετροέπειες εκ μέρους ανθρώπων που κατά τα άλλα αγαπούν την Πόλη.
    Ελπίζω να μη στεναχώρησα κανέναν με τα παραπάνω, απλώς γράφω με αγάπη (πρώτα από όλα για την Πόλη) αυτά που ξέρω και αυτά που νοιώθω.

  12. Αγαπητέ ΠανΚαπ,
    Όπως πάντα επισημαίνεις ορθώς τα ορθά και μη ορθά!
    Είναι δε τόσο εύκολο σήμερα να ιχνηλατήσει κανείς τα ηλεκτρονικά ίχνη όλων είτε αστειεύονται είτε σοβαρολογούν εδώ μέσα…Άντε να δούμε τι θα δούμε στην πορεία!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: