Ενα ερειπωμένο αρχοντικό στην Ιστικλάλ…

Το πρόσεξα καλύτερα στο τελευταίο ταξίδι μου στην Πόλη, στις 10 Σεπτεμβρίου. Στο ψιλόβροχο έμοιαζε πιο θλιμμένο. Στον αριθμό 235 της Ιστικλάλ, παρατημένο, στα κουδούνια του δεν γράφει ονόματα και η όλη του εξωτερική εικόνα δείχνει  ότι είναι  ακατοίκητο.  Τόλμησα να σπρώξω την εξώπορτα και να μπω στον ισόγειο χώρο. Πίσω βγάζει σε πρασιά, με κάποια ίχνη ανθρώπινης παρουσίας, μάλλον ο χώρος χρησιμεύει  για αποθήκη στα διπλανά καταστήματα. Με ξετρέλανε το σκαλισμένο μαρμάρινο υπέρθυρο με τα τριαντάφυλλα, το εσωτερικό μαρμάρινο πάτωμα και η εσωτερική κυκλική σκάλα (πρόσεξέ την στο γύρισμά της, από την κάτω πλευρά της) και, φυσικά, το ασανσέρ,  που μοιάζει της περιόδου του Μεσοπόλεμου… Εκείνης της εποχής, πάνω-κάτω. Δεν μπόρεσα να μάθω περισσότερα για την ιστορία του. Γι’αυτό και θα παρακαλέσω δημόσια τους 2 φίλους του blog μας, τον Κωνσταντίνο Μαρούση (που διέμενε μέχρι πρόσφατα στο Νιχώρι)  και τον Αγγελή Νάννο (που μένει στο Ταρλάμπασι), αν γνωρίζουν κάτι περισσότερο, να μας πληροφορήσουν σχετικά. Αντε παιδιά, γέννησε η γάτα σας, που λέει και η γιαγιά μου! Σας βρήκα κάτι να ασχολείστε…

Update: η λύση του … γρίφου, εδώ!

DSC00065

DSC00064

DSC00063

~ από Ταξιδιώτης στο Σεπτεμβρίου 23, 2009.

9 Σχόλια to “Ενα ερειπωμένο αρχοντικό στην Ιστικλάλ…”

  1. Στην αριστερή πλευρά της Istiklal προς Tunnel. Το παρατηρώ σε κάθε μου επίσκεψη. Και θλίβομαι βαθειά…..

    • Πολύ σωστά Ευθύμη! Αυτό σημαίνει ότι γίνεται αντιληπτό κι από άλλους. Εγώ ένιωσα σαν να κατάκτησα την Αμερική επειδή το τόλμησα και έσπρωξα την πόρτα και μπήκα μέσα. Αν με ακολουθούσε η παρέα, είχα σκοπό να ανέβω και τις σκάλες, αλλά έκανα πίσω επειδή ήταν ετοιμόρροπες.

  2. Ευχαρίστώ για το homework καλέ μου Ταξιδιώτη!
    Εμένα πάντως η γιαγιά μου, «γέννησε η αγελάδα μας» έλεγε!
    Λοιπόν, επειδή αυτήν την περίοδο τρέχω και δεν φτάνω, θα κάνω τον Μεσίτη (αλά Σέρλοκ Χολμς), όποτε αδειάσω.

    Ακούς εκεί: «θα παρακαλέσω δημόσια τους 2 φίλους του blog μας»!

  3. Σ’ αυτό το κτήριο, που νομίζω ονομάζεται «κτήριο του Boter», ο παππούς μου, ο οφθαλμίατρος Αιμίλιος Ταχιντζής είχε το ιατρείο του – και την κατοικία του – μέχρι το 1976.

    Η μητέρα μου μού είπε ότι η Σούλα Μπόζη στο βιβλίο της «Ο ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης — Κοινότητα Σταυροδρομίου-Πέραν» (http://www.protoporia.gr/product_info.php/products_id/145679) δίνει κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό το art deco κτήριο. Δυστυχώς δεν έχω το εν λόγω βιβλίο, και δεν ξέρω τι πληροφορίες δίνει.

    Είναι πάντως πολύ λυπηρό που το κτήριο βρίσκεται σήμερα σ’ αυτή την κατάσταση….

  4. […] σχόλιο του φίλου Δημοσθένη στην ανάρτησή μου για το παλιό αρχοντικό της οδού Ιστικλάλ αρ.235, με έκανε να ψάξω να βρω το […]

  5. […] αυτήν την ανάρτηση σου είχα μιλήσει για ένα ερειπωμένο αρχοντικό στην […]

Σχολιάστε

 
