Η εμπειρία του ταξιδιού με το τραίνο…

O Σωτήρης από το πολύ ενδιαφέρον  blog του:  «Είναι (Α)δύνατον», που το προσδιορίζει ως ένα μπλογκ «ποικίλης ύλης και απόψεων, με ευρύ φάσμα θεμάτων, με έμφαση στη νεοελληνική πραγματικότητα, την Κων/πολη και τον κόσμο«, μας πληροφορεί, επ’ευκαιρία του ταξιδιού που έκανε στην πόλη με τον σιδηρόδρομο, για τις συνθήκες του τραίνου, τί πρέπει να προσέξεις αν διαλέξεις αυτόν τον τρόπο μετάβασης, τις εντυπώσεις του:

6 Απρ 2009:  Το … ναυάγιο του «Φιλία Express».

Το τρένο που κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη λέγεται Φιλία Express (Dostluk Ekspres στα Τουρκικά). Τα τρένα φεύγουν εναλλάξ καθημερινά. Μια Τούρκικο μια Ελληνικό. Το ταξίδι ξεκίνησε καλά από την Κωνσταντινούπολη. Το τούρκικο τρένο Dostluk-Φιλία Express, και ειδικά το κουπέ (compartment), είχε όλες τις ανέσεις: ψυγείο, νεροχύτης με χαριτωμένο σαπουνάκι, κρεμάστρες, άνετα καθίσματα που γίνονται (πάνω και κάτω) κρεβάτια. Ειδικά αν ταξιδεύεις μόνος και δεν σου τύχει συνεπιβάτης, είσαι βασιλιάς. Σου φέρνουν και το σάντουιτς με το καφεδάκι (τα πληρώνεις). Σου έρχονται στα πόδια οι αστυνομικοί και τελωνειακοί για έλεγχο και στα δύο σύνορα. Μερικοί, βέβαια, δυσανασχετούν διότι σε όλα τα τούρκικα τραίνα της κρατικής TCDD υπάρχουν στα τζάμια η ημισέληνος με το αστεράκι αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Ως εδώ όλα καλά, αν είσαι από την Θεσσαλονίκη και πάνω. Αν μένεις Αθήνα πολύ πιθανό να πάθεις ό,τι εγώ. Ο Σχεδιασμός του Φιλία Express έγινε από πολιτικούς. Δεν ξέρω σε τι οφείλεται, αλλά για να συνεχίσεις Αθήνα, αλλάζεις τραίνο. Το δρομολόγιο του Φιλία είναι Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη. Έμεινε έξω δηλαδή η μισή Ελλάδα. Στην Αθήνα επίσης, ως γνωστόν, μένει η πλειοψηφία των Κωνσταντινουπολιτών. Οι καλύτεροι πιθανοί πελάτες δηλαδή. Το εισιτήριο που παίρνεις στην Κωνσταντινούπολη είναι μέχρι την Θεσσαλονίκη. Μετά κατεβαίνεις με τις βαλίτσες και, αν λειτουργούν οι κυλιόμενες σκάλες,  οδηγείσαι στο χώρο όπου… θα σου αναζητήσουν θέση οι υπάλληλοι για Αθήνα. Δηλαδή αν υπάρχει απεργία, αν «δεν έχει θέση» κλπ «αν»,  μένεις με τις βαλίτσες στο χέρι. Ρωτάς τότε την υπάλληλο: «καλά τα λεωφορεία για Αθήνα που είναι, πως πάω;».  Και παίρνεις την κατάλληλη απάντηση:  «δεν ξέρω κύριε»! Με τα μπαούλα στο χέρι βγαίνεις έξω σε μια χαώδη κατάσταση όπου υπάρχουν θέσεις για ταξί αλλά ταξί πουθενά. Σέρνοντας περνάς τα διάφορα εργοτάξια και στη λεωφόρο προσπαθείς να βρεις ταξί για τα ΚΤΕΛ. Τι πάει στραβά * Το τραίνο δεν συνεχίζει Αθήνα * Δεν έχεις εξασφαλισμένο εισιτήριο Θεσσαλονίκη-Αθήνα ή ενημέρωση για απεργίες από Κωνσταντινούπολη * Δεν υπάρχει κάποιο πουλμανάκι για σταθμό ΚΤΕΛ ή ενημέρωση ότι δεν χρειάζεται να πας στα ΚΤΕΛ αλλά περνά λεωφορείο και κοντά από τον σταθμό * Οι υπάλληλοι, όπως άκουσα, πιθανόν να θέλουν να σου πασάρουν εισιτήριο πρώτης θέσης και μπορεί να αποκρύπτουν φτηνές θέσεις (δεν έχω προσωπική γνώση αλλά…εδώ είναι Ελλάδα) διότι βγάζουν ποσοστά. Είναι αλήθεια; * Το ελληνικό τραίνο σε σύγκριση με το τούρκικο είναι νύχτα με μέρα * Τα βαγόνια (κουπέ-κρεβάτια) ταξιδεύουν μισό άδεια, μάλλον πάντα. Άρα οικονομικά το…πρότζεκτ πρέπει να πηγαίνει κατά διαόλου.-

Σχόλιο δικό μου: Σωτήρη, από 9/9/09 εσείς θα μπορείτε να προτιμάτε την Aegean, ενώ εμείς πάλι στην απ’έξω🙂 Πράγματι, όμως, υπάρχει πρόβλημα σύνδεσης του Σ.Σ. Θεσσαλονίκης με τον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων!

Info: για το ταξίδι στην Πόλη με το τραίνο, βλ. εδώ, εδώ και εδώ!

~ από Ταξιδιώτης στο Ιουνίου 25, 2009.

5 Σχόλια to “Η εμπειρία του ταξιδιού με το τραίνο…”

  1. jiasou sotiri.eimai apo kavala taksideyo poli syxna jia istanbul apo drama.exeis dikio einai krima pou to systima eisitiriou telionh os thesniki kai pou to pas oth einai xerografa eisitiria kai oxi elektronika.theoro megalh ntroph jia ta ellinika trena opou einai mondella 1975 opou merizoun kai ta sintonia aspoume oth einai katahara ego mia fora thn mlinsh sto prosopo thn epatha.osos jiato tourkiko einai polh kalo treno alla h ypalili einai thrasis kitazoun na sou polisoun to santohts oso oso.ego panta taksideyo me monoklinh kambina lojariazete first class alla oute ena nero tzamba den prosferoune.takseyo apo to 2005 kai omologo na po oth exoun jinh polh thrasis kai h ypalili kai h timh kai h afiksh opou anti na mionete ayksanete kai kontepsa na xaso thn pthsh mou apo ist jia angyra telos panton elpizo na allaksh ayto to anepaglmatiko systima opou keriarxh

  2. Στο τρένο του «μεσονυχτίου» 9/8/2010 – Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη 14h , 13/8/2010 Κωνσταντινούπολη Θεσσαλονίκη 17h. Και τέρμα πια το Sirkeci. Στο Τσερκεζκοι σταματά 120 χλμ από την πόλη. Και τα δύο ταξίδια έγιναν με το Τούρκικο. Και αν το Τούρκικο -από ότι κατάλαβα -είναι το «καλό» φαντάσου τι είναι το Ελληνικό. Βρωμιά απίστευτή και αν κάνεις το λάθος και δεν έχεις ξηρά τροφή – και 3-4 λίτρα νερό …σε περιμένει μια μακρια νύχτα πείνας – δίψας…

    • Εμ, τα λέω εγώ αλλά ποιός μ’ακούει? Οπως, όμως, πληροφορήθηκα, η στάση του τρένου στο Τσερκιέζκιοϊ και η μετάβαση στην Πόλη με λεωφορεία γίνεται λόγω ζημιών και έργων στις γραμμές, επομένως κάποια στιγμή ο τερματισμός θα ξαναγίνεται στο Σίρκετζι. Οψόμεθα!

  3. Ο Πειραιάς είναι πιο Κωνσταντινοπολίτικος παρά η Αθήνα…Πρόσεξε τι γράφεις γιατί η Βόρεια Ελλάδα είναι έτοιμη για όλα πλέον εδώ που φτάσατε τη χώρα Αθηναίοι χωρίς μιλιά χωρίς θάρρος χωρίς τίποτα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: