Ανοιξη στην Πόλη…

Από τον Κ. Μαρούση και το Νιχώρι (Γιενίκιοϊ) Βοσπόρου λάβαμε την νέα ενημέρωση (η φωτό δική  μου):

p4100424

Τουλίπες σε παρτέρι στο Εμίνονου

«Αγαπητοί φίλοι και Νιχωρίτες,

Επιτέλους η άνοιξη κατέφθασε και επίσημα για άλλη μια χρονιά. Η σταδιακή επιμήκυνση της ημέρας, ο αστραφτερός ήλιος που μας χαρίζει απλόχερα τις αχτίδες του, η αύξηση της θερμοκρασίας και η αναγέννηση της φύσης μόνο θετικά μπορούν να δράσουν στην ψυχολογία όλων μας.

Το να βρίσκεται κανείς στην Κωνσταντινούπολη την άνοιξη, και πόσο μάλλον σε ένα από τα δροσερά και αέρινα Βοσπορινά χωριά, μπορεί να χαρακτηριστεί από μόνο του ως ευλογία. Η φύση έχει προνοήσει να προσφέρει κάθε χρόνο στους προνομιούχους κάτοικους αυτής της πόλης ένα ανεπανάληπτο ολάνθιστο σκηνικό που δυστυχώς τείνει να εξαφανιστεί στο βωμό της αστικοποίησης.

Αντιμέτωπος με την τροπή της σύγχρονής πραγματικότητας, ως ένα σημείο, ο Δήμος της Κωνσταντινούπολης από το 2006 και κάθε χρόνο φυτεύει σε όλα τα προάστια και το κέντρο της πόλης 3.000.000 τουλίπες. Η τουλίπα, βέβαια, δεν επιλέχτηκε τυχαία από την Τουρκική κυβέρνηση, μιας και το συγκεκριμένο φυτό είναι πλέον ένα μυθικό σύμβολο που κατάφερε να χαρακτηρίσει μια από τις πιο ένδοξες εποχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. H τουλίπα εντοπίζεται πρωταρχικά στο Ιράν, το Καζακστάν, την Τουρκία και άλλες περιοχές της Κεντρικής Ασίας και παραμένει άγνωστο ποιος την εισήγαγε για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Εν τούτοις η εικόνα της είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Ολλανδία.

Η περίοδος της τουλίπας τοποθετείται στις αρχές του 18ου αιώνα και  είχε ταυτιστεί με την Οθωμανική αστική τάξη. Ως σύμβολο καταδείκνυε την ευγένεια και τα προνόμια της αριστοκρατικής αυτής τάξης από άποψη αφθονίας αγαθών αλλά και ελευθέρου χρόνου. Πέρα από αυτό, οι τέχνες και τα γράμματα άνθισαν επίσης, αφού σημαντικές μορφές εκείνης της εποχής όπως ο Nedim εισήγαγε νέες τεχνικές στην ποίηση,o Abdulcelil Levni, σημαντικός ζωγράφος, χρησιμοποίησε κατά κόρων τις τουλίπες ως μοτίβο στους πίνακές του, ο Ibrahim Pasa εισήγαγε για πρώτη φορά τυπογραφικές μηχανές στην Οθωμανική γλώσσα και η αρχιτεκτονική φαίνεται να επηρεάζεται από στοιχεία μπαρόκ, που συγκεράστηκαν με επίσημες ισλαμικές φόρμες. Τέλος αυτή η μικρή ‘αναγεννησιακή περίοδος’ εγκαινίασε νέες τακτικές και πολιτικές, που φαίνεται ότι είχαν ως στόχο το άνοιγμα ουσιαστικών διόδων επικοινωνίας με την Δύση. Τα τελευταία χρόνια, όπου τα μάτια της Τουρκίας για άλλη μια φόρα είναι στραμμένα προς την Ευρώπη, καθίσταται ξεκάθαρη και η συμβολική προσέγγισή της με αυτόν τον τρόπο.

Όσον αφορά τώρα στην Κοινότητα Νιχωρίου, οι επιταγές της άνοιξης επέβαλλαν με τον τρόπο τους την ανανέωσή της. Πιο συγκεκριμένα. τις τελευταίες μέρες στο νάρθηκα του Ιερού Ναού της Παναγίας της Κουμαριώτισας εκτελούνται επιδιορθώσεις, με σκοπό την τέλεια όψη της στην Πανηγυρική λειτουργία της Αναστάσεως. Τέλος, στον κήπο του ναού έγιναν δεντροφυτεύσεις και τοποθετήθηκαν πολύχρωμα λουλούδια, που προσδίδουν στο χώρο μια άκρως ανοιξιάτικη ατμόσφαιρα.

Εις το επανειδείν, Κωνσταντίνος Μαρούσης».

~ από Ταξιδιώτης στο Απριλίου 14, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: