Παλιά, πολύ παλιά…

Το εξώφυλλο του βιβλίου

Το εξώφυλλο του βιβλίου

Κοίτα τί έχω να σου προτείνω για να μπεις σε μία μυστηριώδη ατμόσφαιρα, στο ταξίδι σου στην Πόλη: τυχαία βρήκα και διαβάζω αυτές τις μέρες το βιβλίο (σε 13η έκδοση, παρακαλώ!) του Πέτρου Μάρκαρη με τίτλο «Παλιά, πολύ παλιά«, από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Ο Πέτρος Μάρκαρης γεννήθηκε το 1937 στην Κωνσταντινούπολη και είναι ένας διεθνώς γνωστός Έλληνας συγγραφέας. Γράφει στα Ελληνικά, Τουρκικά και Γερμανικά. Το βιβλίο του αυτό έχει πρωταγωνιστή τον αστυνομικό Κώστα Χαρίτο, που κάνει τουρισμό στην Πόλη και μπλέκεται στην εξιχνίαση μιας παράξενης σειράς εγκλημάτων διαπραχθέντων από τη Μαρία Χάμπου, μία ηλικιωμένη ομογενή, που, πριν πεθάνει, αρχίζει να εκδικείται όσους κατέστρεψαν τη ζωή της και τα αγαπημένα της πρόσωπα και να κλείνει έτσι τους λογαριασμούς της. Το ύφος είναι γλαφυρό, η περιγραφή της Πόλης γίνεται σε α’ πρόσωπο από τον ήρωα του βιβλίου, με τρόπο που νομίζεις ότι συμμετέχεις στις έρευνες καθώς τα μέρη που αναφέρονται τα βλέπεις κι εσύ στις βόλτες σου. Πολυ καλή επιλογή για ανάγνωση…

Για τον Πέτρο Μάρκαρη, βλ. και εδώ

~ από Ταξιδιώτης στο Σεπτεμβρίου 7, 2008.

13 Σχόλια to “Παλιά, πολύ παλιά…”

  1. Ωραίο βιβλίο με πολύ καλές περιγραφές τις σύγχρονης Πόλης. Το διαβάζω τώρα και μέχρι στιγμής μου αρέσει πολύ.

  2. Τώρα μεταφράζω το βιβλίο στα Ισπανικά! Έχω μεταφράσει σχεδόν όλα τα βιβλία του Μάρκαρη κι αυτό μ’ αρέσει πολύ. Μου ανοίγει και την όρεξη όταν μιλάει για τα φαγητά! Αλλά μήπως ξέρει κάποιος τι σημαίνει «καλές»; Ο καλές, είναι αρσενικό.
    Έρση

  3. Έρση, πες μου σε ποια σελίδα είναι και θα ρωτήσω τους γονείς μου (είμαστε Πολίτες)🙂

  4. Εψαξα και βρήκα ένα άρθρο ενός θρακιώτη, όπου αναφέρεται ο καλές του Διδυμοτείχου: http://www.antibaro.gr/society/khpouros_kales_didumoteixou.php

    Από ό,τι καταλαβαίνω, «καλές» πρέπει να είναι ο πύργος, το κάστρο, διότι και στα τουρκικά «kule» είναι ο πύργος. Βλ. πχ «Γεντί Κουλέ» στη Θεσσαλονίκη.

  5. Ρώτησα τους γονείς μου και μου είπαν και αυτοί ότι είναι το κάστρο.

  6. Ε, είμαστε δυνατή ομάδα τελικά🙂

  7. Είχα δυό μέρες να μπω στο διαδύκτιο, σας ευχαριστώ και τους δύο, το «κάστρο» είναι όντως το τέρμα στο ποδόσφαιρο. Ακόμα δεν έχω τελειώσει τη μετάφραση αλλά βάζω πρόγραμμα να πάω στην Κωνσταντινούπολη όσο πιο σύντομα μπορώ🙂 Ψάχνω τους δρόμους και τα σοκάκια στο Google Earth και έχω την εντύπωση ότι είμαι λίγο εκεί.

  8. […] Για τον συγγραφέα Πέτρο Μάρκαρη και το αστυνομικό του μυσθιστόρημα “Παλιά, πολύ παλιά”, του οποίου η πλοκή εκτυλίσσεται στην Πόλη, σου έχω μιλήσει εδώ. […]

  9. […] το αστυνομικό μυθιστόρημα του Πέτρου Μάρκαρη, για το οποίο σου έχω μιλήσει ήδη. Συνάντησε, όμως, κάποιες δυσκολίες με την απόδοση ή […]

  10. […] Αρθρο του συγγραφέα Πέτρου Μάρκαρη στα “Νέα” για τον φόρο περιουσίας, το […]

  11. […] κείμενα των: Μαρίας Καραβία, Λευκής Μολφέση και Πέτρου Μάρκαρη. Τα κέιμενα αυτά είχαν διαβαστεί σε εκδήλωση που […]

  12. […] 61 λεπτών του Γ. Γιαννόπουλου με τον Πολίτη συγγραφέα Πέτρο Μάρκαρη, που μιλά για την Κωνσταντινούπολη, ως πόλη των […]

  13. […] συνέντευξη, στη Μικ. Χαρτουλάρη, του Πολίτη συγγραφέα Πέτρου Μάρκαρη, που ήταν 18 χρονών όταν στις 6, 7, 8 Σεπτεµβρίου του 1955 […]

Σχολιάστε

 
